Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Seba
    Ludzie ile można, temat wałkowany od kilku dni, przecież nawet na tej stronie jest napisane, że z ASO zestaw naprawczy, ręce opadają.
    W ASO Skody, czy w ASO VW i czy ten zestaw naprawczy jest oficjalnie do Skody wg ETKI lub innych wytycznych Skody :?: :idea:

    Z ciekawości, czy numeracja części w zestawie naprawczym odpowiada literkom numeracji ori części w VW do 1,4 TSI 122 KM (G, BD, H) :?: - może VW stosowało od co najmniej 2009 r. taką numerację jak w zestawie naprawczym, a Skoda inną :roll:

    W ASO w Warszawie był dostępny np. filtr kabinowy w wersji ekonomicznej, a wg ASO Skody w Koszalinie nie przewiduje się takiego filtra :roll: Różnie zatem jest z tą oczywistością :wink:

    Zostaw komentarz:


  • uli07
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Seba
    Ludzie ile można, temat wałkowany od kilku dni, przecież nawet na tej stronie jest napisane, że z ASO zestaw naprawczy, ręce opadają.
    Spokojnie. Do tej pory sam wariator kosztowal najmniej 1500 zl. Teraz caly zestaw za 850 plus jeszcze pare drobnych rzeczy?

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez darekmc
    Jak narazie od 2 tygodni nie mam żadnych problemów z odgłosami w rozrządzie .
    Też zrobiłem 30.05 dokładnie ten sam zestaw 03C198229C i jest cisza. Nawet na "luzie" po podniesieniu maski ledwo ledwo słychać te "cykanie". Za robociznę wyszło więcej, bo robione w ASO - 1248 zł. Jedynie rozbieżności są takie, że boonsaw zapłacił 5,3H, kaszub 6,5H a ja 5,1H :lol: Jednak u mnie za największa stawkę godzinową 244 zł. Kwestia ASO czy kwestia modelu? Tak więc w 2200 można się w ASO zmieścić za kompletny rozrząd.

    Zostaw komentarz:


  • Seba
    odpowiedział(a)
    Ludzie ile można, temat wałkowany od kilku dni, przecież nawet na tej stronie jest napisane, że z ASO zestaw naprawczy, ręce opadają.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    darekmc,
    gdzie nabyłeś ten zestaw naprawczy, czy to chińszczyzna, jaki producent, czy ta odmienna literówka na końcu numerów części odpowiada numeracji ori (odpowiednio ori wariator E, łańcuch A, napinacz BA) ?

    Może ktoś się orientuje?,
    gdzieś wcześniej było na forum, że niby te zestawy nie są przewidziane do TSI CAXA lecz do innych silników, więc jak to jest :roll:

    Zostaw komentarz:


  • uli07
    odpowiedział(a)
    I to sa oryginalne czesci czy zamienniki? Zestaw za 850 zl z wariatorem to dobry deal, chyba?

    Zostaw komentarz:


  • darekmc
    odpowiedział(a)
    Witam

    W mojej O2 FL z 2009 CAXA też ostatnio robiłem z rozrządem i skorzystałem z najnowszego zestawu naprawczego numer 03C198229C w cenie około 850 zł brutto zawierającego :

    nastawnik - wariator VW 03C109088G
    ślizg łańcucha rozrządu VW 03C109469R
    ślizg łańcucha rozrządu VW 03C109509AA
    napinacz łańcucha rozrz. VW 03C109507BD
    łańcuch rozrządu VW 03C109158H
    Koło zębate rozrzadu VW 03C109571K
    Koło zębate wału korb. VW 03C105209BD

    Do zestawu dokupiłem jescze :

    uszczelkę obudowy łańcucha rozrządu VW 03C109287G
    oraz niezbędne śruby.

    Robocizna to 500 zł u znajomego mechanika mającego odpowiednią wiedzę i narzędzia.
    Jak narazie od 2 tygodni nie mam żadnych problemów z odgłosami w rozrządzie .
    Ciekawy jestem wrażeń innych osób które skożystają z tego zestawu ( zdjęcie w załączniku)
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • strazakp
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony
    strazakp, możesz nagrać jeszcze raz uruchomienie poranne z fotela kierowcy, bez otwierania maski ? - w kabinie przy wyłączonym nawiewie, radiu i in.urządzeń odgłos ten z filmiku ma chyba inne brzmienie,

    Strazakp
    , czy po ok. godzinnym postoju w ciągu dnia też masz takie odgłosy lub mocniejsze ?

    Czy według ASO, takie odgłosy to problem z rozrządem czy tylko uciążliwość nie wpływająca na pracę silnika i sprawność auta :?:
    Ok nagram ze środka. Jak to zrobię to wrzucę.

    Ten dźwięk to tylko jest rano, tzn po nocnym postoju. Później każde uruchomienie ponowne (również te po godzinie) juz jest normalne tzn gładkie.

    Nie wiem co na to Aso bo nie bylem. Tez jestem ciekawy jak zaopatruje sie na to Aso i jak oni widza ten problem.

    [ Dodano: Nie 12 Cze, 16 07:53 ]
    Sony,
    strazakp, możesz nagrać jeszcze raz uruchomienie poranne z fotela kierowcy, bez otwierania maski ? - w kabinie przy wyłączonym nawiewie, radiu i in.urządzeń odgłos ten z filmiku ma chyba inne brzmienie
    Dzis godz 5 rano poszedłem odpalic auto. Silnik uruchomił sie gladko i bez żadnych niepkojacych dźwięków a na pewno nie bylo jak wczoraj.
    Mysle ze może temperatura zewnetrzna mogla miec na to wpływ. Dzis rano bylo ok 8stopni a wczoraj jak odpalalem silnik o godz 12 to bylo ok 15stopni C.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    strazakp, możesz nagrać jeszcze raz uruchomienie poranne z fotela kierowcy, bez otwierania maski ? - w kabinie przy wyłączonym nawiewie, radiu i in.urządzeń odgłos ten z filmiku ma chyba inne brzmienie,

    Strazakp
    , czy po ok. godzinnym postoju w ciągu dnia też masz takie odgłosy lub mocniejsze ?

    Czy według ASO, takie odgłosy to problem z rozrządem czy tylko uciążliwość nie wpływająca na pracę silnika i sprawność auta :?:

    Zostaw komentarz:


  • strazakp
    odpowiedział(a)
    Porownalem juz ceny u Plichta i Lellek
    Cena zestawu naprawczego identyczne...ale jezeli chodzi o robociznę to u Plichty 1500 zl a u Lellka niecałe 1000 zl.
    Dzis sie tez dowiedziałem ze Lellek w Sopocie jest tylko do konca czerwca a od 1 lipca bedzie razem z Plichta w Gdańsku Szadulki...czyli znika konkurencja i ceny pewnie będą wyższe :-/

    [ Dodano: Sob 11 Cze, 16 20:30 ]
    Wyslalem zapytanie również do ASO w Starogardzie Gdańskim. Odpowiedzieli ze całkowity koszt zestawu naprawczego+robocizna+śruby,uszczelki,silikon itd. to koszt 1950 zl. Do Starogardu mam ok 60km wiec mysle ze warto jechac.

    [ Dodano: Sob 11 Cze, 16 20:36 ]
    Nagralem poranny rozruch silnika
    Czy te pierwsze 2-3 sekundy to właśnie uderzający łańcuch????

    Zostaw komentarz:


  • kaszub
    odpowiedział(a)
    Auto juz po robocie. Robocizna trochę drożej wyszła myślę że można to zrobić taniej. Jeśli chodzi o pierwsze odczucia to wydaje mi się ze auto trochę lepiej reaguje na gaz i silnik chodzi ciszej. Postaram się jeszcze zbadać dźwięk przy porannych rozruchach. Moja faktura z dziś:

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)


    Tak będzie najpewniej :wink:

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    boonsaw, to jak możesz to zerknij na cenę przed rabatem. Ewentualnie podaj cenę RH i ilość. To jak kaszub odbierze i poda swoje to będzie pogląd na sprawę oficjalny.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Tychy Kierat ale ze sporym rabatem

    Zostaw komentarz:


  • crom.de
    odpowiedział(a)
    Maicroft, czysto teoretycznie wg. faktury wyszło 5,1RB. Jednak ceny poszły "nieco" w górę, bo w 2014 stawka wynosiła przy przeglądzie 204 zł, teraz już 240. Stąd u mnie 1200 zł robocizna plus 1191 zł części. Komot w Cz-Dz bez wariatora wołał ~1700, z wariatorem wyszło 3700 zł (2100 wariator jako osobna część pewnie).

    Zamieszczone przez boonsaw
    robociznę bez nastawnika 700 zł
    Gdzie?

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Ja płaciłem w kwietniu za robociznę bez nastawnika 700 zł

    Zostaw komentarz:


  • eaglemirek
    odpowiedział(a)
    Jak byłem na przeglądzie w kwietniu w Czechach i spytałem o ewentualne częsci i robociznę to dostałem taką listę oczywiście to jest bez rabatu i nie zestaw tylko wszystko osobno
    03C 109 158 A 1942 Kc
    03C 109 469 K - 220 Kc
    03C 109 509 D - 348 Kc
    03C 109 507 BA - 1019 Kc
    03C 105 209 AQ - 881 Kc
    03C 109 571 F - 536 Kc
    Robocizna - 3000 Kc

    Nie ujęli tu nastawnika :!: ale w tym wypadku piszę tu o cenie robocizny która nie powinna (chyba) drastycznie wzrosnąć.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Z samego poczatku gdzies jest wrzucony koszt demontazu i montazu nastawnika oraz demontaz i montaz pokrywy rozrzadu przy stawce rb 105zl (rok 2011) brutto wyszlo 600zl do zaplaty.

    Chociaz w kilku miejscach dalej przewija sie koszt wymiany wszystkiego na poziomie 1000zl przy koszcie rb 132zl brutto

    Zostaw komentarz:


  • strazakp
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft
    Czy mi sie wydaje, ze ceny czesci spadly, to wzrosly koszty wymiany ??

    Jak w ASO rb zwykla w ASO kosztuje ~140zl, a rb uslugi przeglad ~180zl, to ile czasu wg. normy zajmuje wymiana tego rozrzadu ?? Ponad 8h pracy ?? Dla kogos kto robi to pierwszy raz to pewnie tak.
    Aso podalo mi ze czas pracy to 7-8 godzin

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Czy mi sie wydaje, ze ceny czesci spadly, to wzrosly koszty wymiany ??

    Jak w ASO rb zwykla w ASO kosztuje ~140zl, a rb uslugi przeglad ~180zl, to ile czasu wg. normy zajmuje wymiana tego rozrzadu ?? Ponad 8h pracy ?? Dla kogos kto robi to pierwszy raz to pewnie tak.

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Cena rośnie i za parę tyg. okaże się ,że co zaoszczędzi się na zestawie naprawczym nadrobią robocizną :x :?

    Zostaw komentarz:


  • strazakp
    odpowiedział(a)
    Mi Aso wyceniło robociznę na 1490 zl

    Zostaw komentarz:


  • kaszub
    odpowiedział(a)
    Właśnie wróciłem z ASO Plichty. Zestaw konkretnie ten:

    Zestaw 03c 198 229c :

    03c 109 158 H łańcuch nastawnika rorządu
    03c 109 507 BD napinacz łańcucha
    03c 109 088 G nastawnik wałka rozrządu
    03c 109 571 K koło łańcuchowe
    03c 109 209 BD koło łańcuchowe
    03c 109 509 AA prowadnica
    03c 109 469 R prowadnica

    Został mi on nawet pokazany w całości. Mi wyszło za wszystkie części wraz z silikonem, śrubami i nowym uszczelnieniem pokrywy około 1200zł + robocizna 1200 zł ale tu powiedzieli że będzie jakiś rabacik . Widziałem zestaw na własne oczy numery się zgadzają. Jutro odbieram auto zobaczymy jak będzie po wymianie.

    Zostaw komentarz:


  • Marcinooo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez strazakp
    Zamieszczone przez Marcinooo
    Potwierdzam, cena zestawy w ASO to 880 zł + robocizna 1000-1200 zł.
    Czyli rozumiem ze robocizna jest droższa?
    Hmmm wydaje mi się, że 1000 zł to więcej niż 880 zł :roll:

    Zostaw komentarz:


  • strazakp
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcinooo
    Zamieszczone przez boonsaw
    strazakp, Nieprawdopodobne ale prawdziwe. Nie ma sensu bawić się w pośredników. Jedz do ASO Zapytaj o zestaw naprawczy 03c 198 229c, Cena od 880 zł za komplet.
    Potwierdzam, cena zestawy w ASO to 880 zł + robocizna 1000-1200 zł.
    Czyli rozumiem ze robocizna jest droższa? A w Aso można kupic sam zestaw bez ich usługi naprawy? Czy na pewno w tym zestawie za 880 zl jest wariator?

    [ Dodano: Czw 09 Cze, 16 09:32 ]
    Sprawdzone w Aso plichta cena 860 zl brutto. Czekam jeszcze na info dot składu tego zestawu no i musze sie dowiedziec co do kosztów robocizny.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...